Lagt i handlekurven
Fortsett å handle
Gå til kassen

Kjøpsvilkår

 

Leveringsvilkår

Levering til bedrift Levering skjer fritt fra vårt lager i Huskvarna. Alminnelige leveringsbestemmelser i henhold til NL17 anvendes. Normal leveringstid er 3-12 hverdager, da ikke alle av våre produkter er på lager hos oss til enhver tid. Noen ordre blir sendt direkte fra produsenten. Da flere av våre produsenter er utenlandske, kan leveringstiden variere

Bedriftspakke leveres på døren med mindre mottaker er et selskap. Om kolliet ikke kan leveres på grunn av f.eks. låst port, ukjent portkode eller ikke farbar vei, kan sendingen hentes på Postens utleveringssted påfølgende hverdag etter varsel til mottaker.

Når det gjelder gods som sendes på pall kommer det til å gjøres kun ett leveringsforsøk. Om mottaker ikke er på stedet, sender vi varsel om godset slik at det kan hentes på nærmeste terminal innen 14 dager etter ankomstdagen.

Ved leveranser som avviker fra det som er avtalt, gir Schuchardt Maskin kunden beskjed innen rimelig tid med oppdatert informasjon. Kunden har i slike tilfeller rett til å heve kjøpet dersom det nye leveringstidspunktet ikke er akseptabelt for kunden.

Leveranse til privatpersoner
Ordre under 20 kg leveres med PostNord MyPack Collect, noe som innebærer at pakken kan hentes ut på nærmeste utleveringssted. For ordre over 20 kg sendes pakken som PostNord Bedriftspakke. Dersom mottaker av Bedriftspakken er en privatperson, skal mottaker hente kolliet på Postens utleveringssted etter varsel. Leveringstiden for Bedriftspakke forlenges da som regel med et døgn. Når det gjelder pallegods som sendes til en privat adresse, sendes det varsel påfølgende hverdag, og varen leveres på gateplan eller ved tomtegrense.

Ved leveranser som avviker fra det som er avtalt, gir Schuchardt Maskin kunden beskjed innen rimelig tid med oppdatert informasjon. Kunden har i slike tilfeller rett til å heve kjøpet dersom det nye leveringstidspunktet ikke er akseptabelt for kunden. Dette gjelder også spesialbestillinger som avviker fra opprinnelig avtalt leveringstid.

Leveranse til andre land
Schuchardt Maskin leverer kun innad i Sverige, eller Norge. Noen unntak kan gjøres for bedrifter om det er gjort annen avtale.

Øvrig, leveranse
Ved leveranse medfølger bruksanvisning for produktet der det anses å være nødvendig. Bruksanvisningen leveres enten fysisk eller digitalt, og går normalt sett an å få på svensk, engelsk eller norsk. For produkter som er utsolgte, og der det på smaskin.no ikke oppgis leveringstid, vennligst kontakt oss for mer spesifikk informasjon. I bestillingsbekreftelsen som sendes ut når bestillingen er behandlet, er dette spesifisert og kan variere mellom noen få dager til flere uker.

Priser

Alle priser i vår trykte katalog, er i NOK eksklusive mva. I vår nettbutikk er standardinnstillingen å vise priser eksklusiv mva., noe du selv enkelt kan endre til inklusive mva. oppe til høyre ovenfor handlekurven (på PC) eller i nedtrekksmenyen (på mobil).

Prisene som presenteres gjelder inntil videre. Vi reserverer oss for trykkfeil samt for kostnadsendringer utenfor vår kontroll. Den prisen som står i kassen på hjemmesiden er den prisen som gjelder, med mindre den er åpenbart feilaktig.

Ordrebekreftelse

Bestilling av Schuchardt Maskin-produkter skjer via nettbutikken smaskin.no. For at en bestilling skal være bindende for Schuchardt Maskin må bestillingen bekreftes skriftlig av Schuchardt Maskin før gjennomført leveranse. Dette gjøres via en e-post i form av en ordrebekreftelse når ordren er behandlet. Dette innebærer blant annet at om et produkt i Schuchardt Maskins sortiment har utgått eller av en annen grunn ikke lenger er tilgjengelig innenfor rimelighetens grenser, er Schuchardt Maskin ikke pliktig til å framskaffe et slikt produkt selv om kunden har bestilt dette. Øvrige vilkår for ordren står også i mailen med ordrebekreftelsen, som nevnt tidligere.

Fraktkostnad

Om ikke noe annet er avtalt, skjer leveransen med Postnord Logistics, (tidl. Posten Logistik AB) som Bedriftspakke eller MyPack Collect, avhengig av om du som kunde handler via bedrift eller som privatperson. Hver ordre belastes kun med én fraktkostnad pålydende:

• Standardfrakt: 250 kr per ordre (ekskl. mva.). Maksvekt 35 kg/kolli

• Pallegods: Avhengig av postnummer.

For uavhentede leveranser, debiterer vi en ytterligere standardfrakt. Sørg derfor for å alltid være tilstede når leveransen skjer, eller å hente ut bestillingen innen 14 dager etter at den har ankommet utleveringsstedet

Restordre

Om en vare på din ordre er restnotert, eller av en annen grunn ikke kan leveres, får du beskjed om dette i bestillingsbekreftelsen. Varen sendes så snart vi har fått den inn på vårt lager igjen. Om det er flere varer som er restnotert, samleveres disse når samtlige restnoterte varer har kommet hjem. Om ordren tidligere er belastet med en fraktkostnad, sendes restordren fraktfritt. Restordrer under 500 kr ekspederes ikke uten kundens eksplisitte ønske, og belastes da med fraktkostnad.

Reservasjoner

Vi forbeholder oss retten til å annullere bestillinger om for eksempel et produkt har gått ut av vårt sortiment, eller ikke fins tilgjengelig innen rimelighetens grenser. Vi forbeholder oss retten til konstruksjonsendringer uten spesiell beskjed. Vi reserverer oss i tillegg for saldofeil i nettbutikken. Vi reserveres oss også mot trykkfeil og mot at bildeillustrasjonene kan avvike fra levert produkt, men om en slik situasjon skulle oppstå har du som kunde alltid rett til å reklamere på varen. Vi reserverer oss også mot kostnadsendringer utenfor vår kontroll, men prisen som står i kassen på hjemmesiden er likevel den gjeldende pris, såfremt den ikke er åpenbart feilaktig.

Retur/Angrerett og reklamasjon

Retur, bedrift
Om du ikke er fornøyd med varen eller har kjøpt feil, sender du den tilbake innen 14 dager og betaler for returfrakten. Husk å alltid ta kontakt med oss i forkant. Bruk skjemaet vårt for retur og reklamasjon, som du finner her ». Varen skal returneres i ubrukt tilstand og i originalforpakning, ellers kan du belastes med et gebyr. Med spesialbestillinger menes varer som er utenfor det ordinære sortimentet til Schuchardt Maskin eller varer som produseres på bestilling, for eksempel sagblad. Brukte varer og spesialbestillinger tas ikke i retur. Vi henter ikke pakker mot postoppkrav.

Reklamasjon, bedrift
Om ikke annet er opplyst, gir vi ett års garanti ved fabrikasjons- og materialfeil. Varen skal ikke utsettes for unormal bruk eller uforsiktighet. Garantien omfatter ikke slitedeler eller forbruksartikler. Vi forbeholder oss retten til å enten reparere varen eller erstatte den med en ny. Ved retur av reklamert vare, skal denne være rengjort og godt emballert. Ikke glem å kontakte oss i forkant. Bruk skjemaet vårt for retur og reklamasjon, som du finner her »

Angrerett, privatpersoner
For privatpersoner gjelder i prinsippet det samme som for våre bedriftskunder. Du har rett til å angre på kjøpet innen 14 dager etter kjøpet, og du står da for returfrakten.Varen skal sendes tilbake i uforandret stand, samt i originalforpakning. Uforsiktig brukte varer og spesialbestillinger tas ikke i retur. Med spesialbestillinger menes varer som er utenfor sortimentet til Schuchardt Maskin eller varer som produseres på bestilling, for eksempel sagblad. Om originalforpakningen mangler, eller det finnes tydelige tegn på at det returnerte produktet er brukt, kan du få tilbakebetalt inntil 30 % av varens verdi. Vi henter ikke ut pakker mot postoppkrav.

Hvis du bruker angreretten har du som kunde rett til å få tilbakebetalt hele beløpet innen 14 dager etter at Schuchardt Maskin har fått beskjed. Tilbakebetaling kan likevel avvente til varen har ankommet Schuchardt Maskin igjen, eller på annen måte kan bevises returnert. Tilbakebetaling skjer på samme måte som ordren ble betalt. Ved bruk av angreretten, betaler du som kunde frakt for retursendingen. Vi anbefaler å sjekke priser på retur hos PostNord og andre leveringsfirma. Fraktkostnadene for retur av vare på pall varierer alt etter som hvor i Norge det sendes fra, men regn med 650 kr og oppover. Kontakt oss om du trenger hjelp med dette: Tele: +46 36 39 60 60, Mail: info@smaskin.no

Reklamasjon, privatpersoner
Schuchardt Maskin, oppfordrer til at det foretas kontroll av forsendelseinnen det blir skrevet under på pakken, detter er for å kunne oppdage evt fraktskader, hvis man skulle være så uheldige.

I overensstemmelse med forbrukerkjøpslovens regler ytes du som forbruker 24 måneders reklamasjonsrett på alle varer (for varer med begrenset levetid er reklamasjonsretten din begrenset til den holdbarhetsdato som er normal for den pågjeldende vare). Skulle varen mot forventning gå i stykker under reklamasjonsperioden betyr reklamasjonsretten at du enten kan få varen reparert, ombyttet, pengene tilbake eller avslag på prisen, avhengig av den konkrete situasjon er dette naturligvis betinget av at reklamasjonen er berettiget. I tilfeller av en berettiget reklamasjon henvises det til forbrukerkjøpsloven §27.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfeil, håndteringsfeil, modifikasjoner eller grovt misbruk fra brukerens side, er ikke dekket av reklamasjonsretten. Herunder hører også endring av tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Bruk av reklamasjonsrett
Reklamasjon angående feil og mangler skal meddeles Schuchardt Maskin innen rimelig tid etter varens mottakelse. Kunden oppfordres på det sterkeste til å legge ved en utdypende forklaring vedrørende produktets feil eller mangler i forbindelse reklamasjonen, da unnlatelse av dette kan bety en forlengelse av behandlingstiden. Det reklameres ved å kontakte kundeservice: Tele: +46 36 39 60 60 , Mail: info@smaskin.no

Garanti

Om ingenting annet angis, gir vi ett års garanti ved fabrikasjons- og materialfeil. Varen skal ikke ha blitt utsatt for unormal bruk eller uforsiktighet, og garantien omfatter ikke slitasjedeler og forbruksvarer. Vi forbeholder oss retten til å reparere varen eller bytte den ut. Ved retur av reklamert vare skal denne være godt rengjort og nøye emballert.

Transportskader

I følge salgsvilkårene ovenfor overføres ansvaret for varen til kjøperen i det varen lastes på bil hos oss. Eventuelle transportskader skal derfor omgående meldes til sjåføren, eller til det selskapet som transporterte varen.

Øvrige kostnader

Schuchardt Maskin AB krever ikke noen ekspedisjonsavgift, fakturagebyr eller emballasje/pallkostnader. Vi har ikke noe minimumsbeløp for å behandle en ordre. 

Kjøpsvilkår

 

Leveringsvilkår

Levering til bedrift Levering skjer fritt fra vårt lager i Huskvarna. Alminnelige leveringsbestemmelser i henhold til NL17 anvendes. Normal leveringstid er 3-12 hverdager, da ikke alle av våre produkter er på lager hos oss til enhver tid. Noen ordre blir sendt direkte fra produsenten. Da flere av våre produsenter er utenlandske, kan leveringstiden variere

Bedriftspakke leveres på døren med mindre mottaker er et selskap. Om kolliet ikke kan leveres på grunn av f.eks. låst port, ukjent portkode eller ikke farbar vei, kan sendingen hentes på Postens utleveringssted påfølgende hverdag etter varsel til mottaker.

Når det gjelder gods som sendes på pall kommer det til å gjøres kun ett leveringsforsøk. Om mottaker ikke er på stedet, sender vi varsel om godset slik at det kan hentes på nærmeste terminal innen 14 dager etter ankomstdagen.

Ved leveranser som avviker fra det som er avtalt, gir Schuchardt Maskin kunden beskjed innen rimelig tid med oppdatert informasjon. Kunden har i slike tilfeller rett til å heve kjøpet dersom det nye leveringstidspunktet ikke er akseptabelt for kunden.

Leveranse til privatpersoner
Ordre under 20 kg leveres med PostNord MyPack Collect, noe som innebærer at pakken kan hentes ut på nærmeste utleveringssted. For ordre over 20 kg sendes pakken som PostNord Bedriftspakke. Dersom mottaker av Bedriftspakken er en privatperson, skal mottaker hente kolliet på Postens utleveringssted etter varsel. Leveringstiden for Bedriftspakke forlenges da som regel med et døgn. Når det gjelder pallegods som sendes til en privat adresse, sendes det varsel påfølgende hverdag, og varen leveres på gateplan eller ved tomtegrense.

Ved leveranser som avviker fra det som er avtalt, gir Schuchardt Maskin kunden beskjed innen rimelig tid med oppdatert informasjon. Kunden har i slike tilfeller rett til å heve kjøpet dersom det nye leveringstidspunktet ikke er akseptabelt for kunden. Dette gjelder også spesialbestillinger som avviker fra opprinnelig avtalt leveringstid.

Leveranse til andre land
Schuchardt Maskin leverer kun innad i Sverige, eller Norge. Noen unntak kan gjøres for bedrifter om det er gjort annen avtale.

Øvrig, leveranse
Ved leveranse medfølger bruksanvisning for produktet der det anses å være nødvendig. Bruksanvisningen leveres enten fysisk eller digitalt, og går normalt sett an å få på svensk, engelsk eller norsk. For produkter som er utsolgte, og der det på smaskin.no ikke oppgis leveringstid, vennligst kontakt oss for mer spesifikk informasjon. I bestillingsbekreftelsen som sendes ut når bestillingen er behandlet, er dette spesifisert og kan variere mellom noen få dager til flere uker.

Priser

Alle priser i vår trykte katalog, er i NOK eksklusive mva. I vår nettbutikk er standardinnstillingen å vise priser eksklusiv mva., noe du selv enkelt kan endre til inklusive mva. oppe til høyre ovenfor handlekurven (på PC) eller i nedtrekksmenyen (på mobil).

Prisene som presenteres gjelder inntil videre. Vi reserverer oss for trykkfeil samt for kostnadsendringer utenfor vår kontroll. Den prisen som står i kassen på hjemmesiden er den prisen som gjelder, med mindre den er åpenbart feilaktig.

Ordrebekreftelse

Bestilling av Schuchardt Maskin-produkter skjer via nettbutikken smaskin.no. For at en bestilling skal være bindende for Schuchardt Maskin må bestillingen bekreftes skriftlig av Schuchardt Maskin før gjennomført leveranse. Dette gjøres via en e-post i form av en ordrebekreftelse når ordren er behandlet. Dette innebærer blant annet at om et produkt i Schuchardt Maskins sortiment har utgått eller av en annen grunn ikke lenger er tilgjengelig innenfor rimelighetens grenser, er Schuchardt Maskin ikke pliktig til å framskaffe et slikt produkt selv om kunden har bestilt dette. Øvrige vilkår for ordren står også i mailen med ordrebekreftelsen, som nevnt tidligere.

Fraktkostnad

Om ikke noe annet er avtalt, skjer leveransen med Postnord Logistics, (tidl. Posten Logistik AB) som Bedriftspakke eller MyPack Collect, avhengig av om du som kunde handler via bedrift eller som privatperson. Hver ordre belastes kun med én fraktkostnad pålydende:

• Standardfrakt: 250 kr per ordre (ekskl. mva.). Maksvekt 35 kg/kolli

• Pallegods: Avhengig av postnummer.

For uavhentede leveranser, debiterer vi en ytterligere standardfrakt. Sørg derfor for å alltid være tilstede når leveransen skjer, eller å hente ut bestillingen innen 14 dager etter at den har ankommet utleveringsstedet

Restordre

Om en vare på din ordre er restnotert, eller av en annen grunn ikke kan leveres, får du beskjed om dette i bestillingsbekreftelsen. Varen sendes så snart vi har fått den inn på vårt lager igjen. Om det er flere varer som er restnotert, samleveres disse når samtlige restnoterte varer har kommet hjem. Om ordren tidligere er belastet med en fraktkostnad, sendes restordren fraktfritt. Restordrer under 500 kr ekspederes ikke uten kundens eksplisitte ønske, og belastes da med fraktkostnad.

Reservasjoner

Vi forbeholder oss retten til å annullere bestillinger om for eksempel et produkt har gått ut av vårt sortiment, eller ikke fins tilgjengelig innen rimelighetens grenser. Vi forbeholder oss retten til konstruksjonsendringer uten spesiell beskjed. Vi reserverer oss i tillegg for saldofeil i nettbutikken. Vi reserveres oss også mot trykkfeil og mot at bildeillustrasjonene kan avvike fra levert produkt, men om en slik situasjon skulle oppstå har du som kunde alltid rett til å reklamere på varen. Vi reserverer oss også mot kostnadsendringer utenfor vår kontroll, men prisen som står i kassen på hjemmesiden er likevel den gjeldende pris, såfremt den ikke er åpenbart feilaktig.

Retur/Angrerett og reklamasjon

Retur, bedrift
Om du ikke er fornøyd med varen eller har kjøpt feil, sender du den tilbake innen 14 dager og betaler for returfrakten. Husk å alltid ta kontakt med oss i forkant. Bruk skjemaet vårt for retur og reklamasjon, som du finner her ». Varen skal returneres i ubrukt tilstand og i originalforpakning, ellers kan du belastes med et gebyr. Med spesialbestillinger menes varer som er utenfor det ordinære sortimentet til Schuchardt Maskin eller varer som produseres på bestilling, for eksempel sagblad. Brukte varer og spesialbestillinger tas ikke i retur. Vi henter ikke pakker mot postoppkrav.

Reklamasjon, bedrift
Om ikke annet er opplyst, gir vi ett års garanti ved fabrikasjons- og materialfeil. Varen skal ikke utsettes for unormal bruk eller uforsiktighet. Garantien omfatter ikke slitedeler eller forbruksartikler. Vi forbeholder oss retten til å enten reparere varen eller erstatte den med en ny. Ved retur av reklamert vare, skal denne være rengjort og godt emballert. Ikke glem å kontakte oss i forkant. Bruk skjemaet vårt for retur og reklamasjon, som du finner her »

Angrerett, privatpersoner
For privatpersoner gjelder i prinsippet det samme som for våre bedriftskunder. Du har rett til å angre på kjøpet innen 14 dager etter kjøpet, og du står da for returfrakten.Varen skal sendes tilbake i uforandret stand, samt i originalforpakning. Uforsiktig brukte varer og spesialbestillinger tas ikke i retur. Med spesialbestillinger menes varer som er utenfor sortimentet til Schuchardt Maskin eller varer som produseres på bestilling, for eksempel sagblad. Om originalforpakningen mangler, eller det finnes tydelige tegn på at det returnerte produktet er brukt, kan du få tilbakebetalt inntil 30 % av varens verdi. Vi henter ikke ut pakker mot postoppkrav.

Hvis du bruker angreretten har du som kunde rett til å få tilbakebetalt hele beløpet innen 14 dager etter at Schuchardt Maskin har fått beskjed. Tilbakebetaling kan likevel avvente til varen har ankommet Schuchardt Maskin igjen, eller på annen måte kan bevises returnert. Tilbakebetaling skjer på samme måte som ordren ble betalt. Ved bruk av angreretten, betaler du som kunde frakt for retursendingen. Vi anbefaler å sjekke priser på retur hos PostNord og andre leveringsfirma. Fraktkostnadene for retur av vare på pall varierer alt etter som hvor i Norge det sendes fra, men regn med 650 kr og oppover. Kontakt oss om du trenger hjelp med dette: Tele: +46 36 39 60 60, Mail: info@smaskin.no

Reklamasjon, privatpersoner
Schuchardt Maskin, oppfordrer til at det foretas kontroll av forsendelseinnen det blir skrevet under på pakken, detter er for å kunne oppdage evt fraktskader, hvis man skulle være så uheldige.

I overensstemmelse med forbrukerkjøpslovens regler ytes du som forbruker 24 måneders reklamasjonsrett på alle varer (for varer med begrenset levetid er reklamasjonsretten din begrenset til den holdbarhetsdato som er normal for den pågjeldende vare). Skulle varen mot forventning gå i stykker under reklamasjonsperioden betyr reklamasjonsretten at du enten kan få varen reparert, ombyttet, pengene tilbake eller avslag på prisen, avhengig av den konkrete situasjon er dette naturligvis betinget av at reklamasjonen er berettiget. I tilfeller av en berettiget reklamasjon henvises det til forbrukerkjøpsloven §27.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfeil, håndteringsfeil, modifikasjoner eller grovt misbruk fra brukerens side, er ikke dekket av reklamasjonsretten. Herunder hører også endring av tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Bruk av reklamasjonsrett
Reklamasjon angående feil og mangler skal meddeles Schuchardt Maskin innen rimelig tid etter varens mottakelse. Kunden oppfordres på det sterkeste til å legge ved en utdypende forklaring vedrørende produktets feil eller mangler i forbindelse reklamasjonen, da unnlatelse av dette kan bety en forlengelse av behandlingstiden. Det reklameres ved å kontakte kundeservice: Tele: +46 36 39 60 60 , Mail: info@smaskin.no

Garanti

Om ingenting annet angis, gir vi ett års garanti ved fabrikasjons- og materialfeil. Varen skal ikke ha blitt utsatt for unormal bruk eller uforsiktighet, og garantien omfatter ikke slitasjedeler og forbruksvarer. Vi forbeholder oss retten til å reparere varen eller bytte den ut. Ved retur av reklamert vare skal denne være godt rengjort og nøye emballert.

Transportskader

I følge salgsvilkårene ovenfor overføres ansvaret for varen til kjøperen i det varen lastes på bil hos oss. Eventuelle transportskader skal derfor omgående meldes til sjåføren, eller til det selskapet som transporterte varen.

Øvrige kostnader

Schuchardt Maskin AB krever ikke noen ekspedisjonsavgift, fakturagebyr eller emballasje/pallkostnader. Vi har ikke noe minimumsbeløp for å behandle en ordre.