Lagt i handlekurven
Fortsett å handle
Gå til kassen

Ofte stilte spørsmål

Bestilling i nettbutikken

Kan jeg som privatperson handle hos dere?

Svar: Ja, det går bra. Legg merke til at vi sender større forsendelser med Bedriftspakke, noe som innebærer at du som privatperson kommer til å få en hentelapp i posten og må hente ut pakken din på nærmeste utleveringssted. Dette innebærer at forsendelsen i enkelte tilfeller tar en dag ekstra.

Kan jeg forandre en ordre etter at den er lagt inn?

Svar: Ja, det kan du gjøre om du gir oss beskjed umiddelbart etter at du har gjort bestillingen. Vår ordrehåndtering er såpass rask at etter noen minutter kan ordren være pakket og registrert i transportsystemet vårt. Deretter er det for sent å endre noe i bestillingen. 

Vises prisene med eller uten mva.?

Svar: Prisene vises eksklusive mva. Ønsker du å se prisen inklusive mva., kan du endre dette lengst oppe til høyre på siden, over handlekurven. 

Hva innebærer lagerstatusen «utsolgt for øyeblikket»?

Svar: Statusen innebærer at vi akkurat nå ikke har varen på lager. Leveringstiden kan variere fra noen dager opptil flere måneder, avhengig av produkt. Kontakt oss for mer informasjon om spesifikke artikler. 

Har dere flere dimensjoner enn de som finns i nettbutikken?

Svar: Hele vårt produktsortiment finnes i nettbutikken. Eventuelt kan vi ta inn størrelser ut over dette. Kontakt oss om det er noe spesielt du leter etter. 

Hva skjer etter at jeg har gjort min bestilling?

Svar: Innen noen minutter får du automatisk en nettbekreftelse sendt til din registrerte e-postadresse. Når bestillingen ekspederes av vårt ordremottak, sendes en bestillingsbekreftelse per e-post, der informasjon om eventuell restnota er inkludert. Til slutt sendes en ny e-post når bestillingen er pakket og klar til å leveres ut fra vårt lager.

Hvordan bestiller jeg sagblad?

Svar: I antall-ruten angir du den sammenlagte lengden i meter for ønsket antall blad av samme sort. 
Velg så en sveising per blad under Tilbehør. Antall sveisinger angir antall blad. Sveiser dere bladene selv, trengs det naturlig nok ingen sveising. Angi da isteden antall blad i beskjedfeltet i kassen.< br/>Eks: 5 stk. blad á 1735 mm = Total lengde 8,675 m, som skrives i antall-feltet. Legg så til 5 stk. sveisinger.

Innlogging og Mine sider

Har jeg bruker hos dere?

Svar: For å finne ut om du har en registrert bruker i vår nettbutikk,  klikk her »

Jeg kan ikke logge inn.

Svar: For å få dine innloggingsdetaljer sendt til deg,  klikk her » .Dersom du fortsatt har problemer med å logge inn, kontakt oss på +46 36 39 60 60, info@smaskin.no eller på chatten.

Hvordan endrer jeg mine adressedetaljer?

Svar: Logg inn og klikk på Mine sider øverst på siden for å redigere dine kundeopplysninger. 

Frakt og levering

Hvilke fraktmåter kan jeg velge mellom?

Svar: Foruten våre fraktklasser (som er forvalgte ut fra produktets størrelse og vekt), kan du også velge å sende med egen fraktavtale eller å hente varene dine hos oss i vår butikk.

Hva koster frakten?

Svar: Standardfrakt: 250 kr per ordre (ekskl. mva.). Maksvekt 35 kg/kolli

Pallegods: Avhengig av postnummer.

Legg merke til at restordre under 500 kr ikke ekspederes uten kundens eksplisitte ønske, og belastes da med fraktkostnad.

Produkter som sendes på pall er merket med stjerne (*) ved artikkelnummeret i katalogen. Øvrige artikler sendes med Standardfrakt.

I nettbutikken markeres hver artikkel med hvilken fraktklasse de hører til.

Leverer dere til privatpersoner?

Svar: Ja, det gjør vi. Legg merke til at vi sender større forsendelser med Bedriftspakke, noe som innebærer at du som privatperson kommer til å få en hentelapp i posten og må hente ut pakken din på nærmeste utleveringssted. Dette innebærer at forsendelsen i enkelte tilfeller tar en dag ekstra.

Når sendes min ordre?

Svar: Normalt sendes lagerførte varer samme hverdag når vi får bestillingen før kl. 15.00. Varene er da vanligvis, med unntak for visse postnummer, hos deg senest kl. 16.00 påfølgende hverdag. 

Kan jeg sende til en annen adresse enn til min fakturaadresse?

Svar: Ja, det kan du. Det går an å ha så mange leveringsadresser du bare vil – disse finner du og kan endre på Mine sider. En ny leveringsadresse registreres ved bestilling i kassen.

Når sendes mine restnoterte artikler?

Svar: Restnoterte artikler samleveres når alt finnes hos oss, så fremt ingenting annet avtales. Restordre under 100 kr ekspederes ikke uten kundens eksplisitte ønske, og belastes da med fraktkostnad.

Hva gjør jeg om pakken er skadet ved levering?

Svar: Eventuell transportskade skal omgående meldes til sjåføren, eventuelt det aktuelle fraktselskapet. De har ansvar for transporten.

Betaling

Får hvem som helst handle på faktura?

Svar: Ja, etter vanlig kredittsjekk. Nyoppstartede bedrifter betaler på forskudd.

Hvilke betalingsalternativer finnes?

Svar: Du kan velge å betale med 30 dagers PDF- eller papirfaktura, betale med kort, med forskuddsfaktura eller å betale i vår butikk i Huskvarna.

Når får jeg min faktura?

Svar: Fakturaen sendes først etter at bestillingen din har forlatt vårt lager. 

Retur og reklamasjon

Hvordan returnerer eller reklamerer jeg på en vare?

Svar: For å returnere eller reklamere på en vare, fyller du ut vårt retur- og reklamasjonsskjema. Deretter kontakter vi deg med instruksjoner om hvordan du skal gjøre det videre. Skjemaet finner du på  denne siden »